Μείνε Παιδί μου Αγράμματο

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι μειώνει την ύλη των μαθημάτων που σχετίζονται με τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία και τα μαθηματικά. Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπάρχουν κομμάτια της ύλης που είναι δυσνόητα και κακογραμμένα. Πατώντας όμως σε αυτή την πραγματικότητα το υπουργείο Παιδείας και οι επιτροπές που συνέστησε με αδιαφανείς διαδικασίες προχωρούν σε ένα κυριολεκτικό «πετσόκομμα» των γνώσεων που προσφέρει το σχολείο στους μαθητές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Φυσική. Πρακτικά αφαιρείται η διδασκαλία της γεωμετρικής οπτικής και των φακών από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δηλαδή, οι μελλοντικοί πολίτες δε θα μάθουν ποτέ πώς δουλεύουν τα γυαλιά τους. `Η περιορίζεται η διδασκαλία της βαρύτητας στην «παρουσίαση» του νόμου της παγκόσμιας έλξης. Πολύ θα ήθελα κάποιος από τους φωστήρες αυτούς να μας πει τι σημαίνει διδακτικά η λέξη παρουσίαση. Ενα άλλο παράδειγμα μέσα στα τόσα είναι ότι περιορίζεται η διδασκαλία των αλλαγών φάσης και αφαιρείται ουσιαστικά η εξήγηση του βρασμού, της τήξης και της πήξης.

Οι αλλαγές αυτές (πέρα από το γεγονός πως δείχνουν ξεκάθαρα την επιστημονική ανεπάρκεια των επιτροπών) έχουν έναν ξεκάθαρο στόχο: Τη μετατροπή των μαθημάτων αυτών σε ένα είδος θεολογίας. Ο εκπαιδευτικός στόχος της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των μαθητών εγκαταλείπεται εντελώς. Οι μαθητές δε θα εκπαιδεύονται στην επιστημονική μέθοδο και δε θα αποκτούν τις απαραίτητες γνώσεις που χρειάζεται ένας πολίτης του 21ου αιώνα. Οι μαθητές αυτοί προφανώς θα είναι οι μελλοντικοί πολίτες Β' κατηγορίας που το σύστημα ονειρεύεται. Οι πολίτες Β' κατηγορίας που μην μπορώντας να σκεφτούν λογικά θα εγκαταλείπουν όλες τις αποφάσεις που τους αφορούν στους επαΐοντες, δηλαδή στους ειδικούς. Μόνο που οι ειδικοί θα είναι τέκνα της άρχουσας τάξης που θα έχουν φοιτήσει σε ιδιωτικά σχολεία, στα οποία διδάσκεται άλλη ύλη. Ετσι δεν είναι, κυρία Διαμαντοπούλου; Η ύλη που διδάσκεται στα ιδιωτικά σχολεία στο πρόγραμμα του αναγνωρισμένου από το ελληνικό κράτος Διεθνούς Απολυτηρίου έχει καμία σχέση με αυτή που διδάσκονται τα παιδιά μας στα κοινά ελληνικά σχολεία με το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών; Ξέρετε και ξέρουμε πως όχι.

Εκεί η ύλη των αντίστοιχων μαθημάτων είναι πολύ πλατιά. Είναι πλατιά γιατί εκεί εκπαιδεύονται τα μελλοντικά στελέχη του συστήματος. Τα δικά μας παιδιά όμως πρέπει να μείνουν αγράμματα.


ΠΗΓΗ:  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ


canvas printing
top