Σε 4 θα μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλαδικές
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Εύη Σαλτού
Μειώνεται κατά πολύ το όριο απουσιών για τους μαθητές λυκείου και μόνο με σοβαρή τεκμηρίωση θα δικαιολογούνται οι απουσίες τους, δήλωσε χθες η υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Αννα Διαμαντοπούλου.
Η υπουργός επισήμανε, από την πρωινή εκπομπή του Μega, πως είναι ντροπή για τη χώρα στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές, έχοντας δεδομένο το όριο των 150 απουσιών, να απουσιάζουν από τις τάξεις προκειμένου να διαβάσουν στο σπίτι και μετά να προσκομίζουν ψεύτικες βεβαιώσεις. «Πηγαίνει ο γονιός το πλαστό πιστοποιητικό που έχει δώσει ο γιατρός και ο εκπαιδευτικός το δέχεται. Αυτό σημαίνει πως στα 18 τους τα παιδιά ξέρουν ότι μπορούν να πάρουν πλαστά χαρτιά από το δημόσιο σύστημα υγείας. Είναι αδιανόητο. Θα κατέβει πολύ το όριο των απουσιών», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα η κ. Διαμαντοπούλου τόνισε την ανάγκη να μειωθεί η ύλη των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες. Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο επιχειρεί να ελαφρύνει το καθημερινό πρόγραμμα των μαθητών. Ετσι, πρέπει ο μαθητής να μπορεί, όπως διευκρίνισε, να αφήνει την τσάντα στο σχολείο και να κάνει με τον δάσκαλο αυτά που παλαιότερα έκανε στο σπίτι ή στο φροντιστήριο. Συγκεκριμένα για το λύκειο, τα εξεταζόμενα για τις Πανελλαδικές μαθήματα θα μειωθούν σε τέσσερα, ενώ οι αλλαγές θα αφορούν τα παιδιά που φέτος θα φοιτήσουν φέτος στην Α΄ Τάξη του λυκείου.
«Πάμε στην αλλαγή του λυκείου, με τέσσερα μαθήματα, με εργασίες, όχι απλώς με εξετάσεις, με συνολικές δραστηριότητες των παιδιών, με μαθήματα επιλογής. Το παιδί θα μπαίνει σε σχολή και όχι σε τμήμα και θα μπορεί να κινηθεί και να κάνει κι άλλες επιλογές». Μάλιστα, η υπουργός σημείωσε πως η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο δεν θα εξαρτάται μόνο από τις εξετάσεις αλλά και από τον συνολικό βαθμό, ενώ το πανεπιστήμιο είναι αυτό που θα ορίζει ποια μαθήματα θέλει η εκάστοτε σχολή και ποιο συντελεστή θα βάλει σε κάθε μάθημα. Ψηφιακό σχολείο
Τόνισε επίσης πως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ανακοινωθεί και η λειτουργία του ψηφιακού σχολείου, καθώς στόχος είναι να δει η κοινωνία πως κάτι αλλάζει στο ελληνικό σχολείο, να διαπιστώσουν οι γονείς πως τα παιδιά τους μπαίνουν σε νέα εποχή. «Υπάρχει ο αντίλογος που λέει ότι τα σχολεία μας είναι χάλια, είναι χάλια τα οικήματα. Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε τη σχολική στέγη τέλεια στην Ελλάδα και μετά να φέρουμε το ψηφιακό σχολείο», δήλωσε η υπουργός.
Στοχευμένες θα είναι οι προσλήψεις των αναπληρωτών και των ωρομίσθιων καθηγητών, που θα γίνουν από τον Σεπτέμβριο. Αυτό ανακοίνωσε χθες η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου. Παράλληλα, διευκρινίστηκε πως έως τις 27 Αυγούστου θα ανακοινωθούν και οι βάσεις για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Στοχευμένες προσλήψεις
Η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνισε πως ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν το επόμενο διάστημα θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες που υπάρχουν για κάθε ειδικότητα. Εδωσε μάλιστα χαρακτηριστικό παράδειγμα νησιού που είχε έξι υπεράριθμους εκπαιδευτικούς Γαλλικής Φιλολογίας. «Μέχρι τώρα ο ωρομίσθιος είχε μειωμένα δικαιώματα, δεν είχε τα ίδια δικαιώματα με τους αναπληρωτές. Φέτος θα έχει κανονικά όλα τα δικαιώματα, γιατί πραγματικά ήταν πάρα πολύ άδικο να υπάρχουν εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων», δήλωσε.
Παράλληλα, η Υπουργός επεσήμανε σχετικά με τα κενά στα σχολεία αλλά και τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών πως στόχος είναι να αρχίσει η σχολική χρονιά με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στην τάξη. «Εχει ολοκληρωθεί η μετακίνηση περισσότερων από 4.500 εκπαιδευτικών από τα γραφεία στα σχολεία. Το να γυρίσει ένας τόσο μεγάλος αριθμός ανθρώπων δεν είναι καθόλου εύκολο και δεν είναι και ανθρώπινο, καθώς καθένας ρύθμισε τη ζωή του ανάλογα με το πώς βόλευε και πώς μπορούσε εκείνο το διάστημα». Ενδεικτικό είναι πως από φέτος στο υπουργείο Παιδείας θα εργάζονται 400 λιγότεροι εκπαιδευτικοί από όσοι πέρυσι.
ΑΠΟ ΦΕΤΟΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Οι αλλαγές στον αριθμό των μαθημάτων για τις Πανελλαδικές θα αφορούν τα παιδιά που θα μπουν φέτος στο λύκειο
Αιχμές για προγράμματα σπουδών, καθηγητές και φοιτητές
«ΑΣΑΦΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΙ στόχοι ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, γεωγραφική διασπορά των ΑΕΙ και των μονάδων Ανώτατης Εκπαίδευσης, υπέρμετρος αριθμός τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών και μεγάλος αριθμός Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης»: αυτά είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας μας, όπως τα κατέγραψε η έκθεση για το 2009 της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ). Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη έκθεση συντάχθηκε βάσει των εσωτερικών αξιολογήσεων που έστειλαν τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα.
Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα σπουδών, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της έκθεσης στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχει αυθαίρετη ανάπτυξη ειδικοτήτων σε προπτυχιακό επίπεδο, ενώ και ο αριθμός των μεταπτυχιακών είναι πολύ μεγάλος. Στα μεταπτυχιακά, μάλιστα, τονίζεται πως δεν είναι σαφείς οι επαγγελματικές προοπτικές. Η έκθεση, όμως, «ξεσκονίζει» και το εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο έχει έντονη εξω-πανεπιστημιακή απασχόληση, και παρατηρεί ότι οι διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες και γραφειοκρατικές.
Στο στόχαστρο της έκθεσης μπήκαν και οι φοιτητές. Το χαμηλό επίπεδο σπουδαστών, ο μεγάλος αριθμός εισακτέων αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας και η αδυναμία προσέλκυσης άριστων μεταπτυχιακών φοιτητών- καθώς αυτοί επιλέγουν σχολές του εξωτερικούείναι τα προβλήματα που εντοπίζονται στη φοίτηση των σπουδαστών. Τέλος, οι ανεπαρκείς και πεπαλαιωμένες κτιριακές υποδομές και η αντίστοιχη κατάσταση στον εργαστηριακό εξοπλισμό συγκαταλέγονται στα βασικά μειονεκτήματα της Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου