Ένα βασικό σφάλμα στον χειρισμό του πηδαλίου προκάλεσε τη σύγκρουση του υπερωκεάνιου Τιτανικός με παγόβουνο το 1912, ενώ η τόσο γρήγορη βύθισή του προήλθε επειδή ένας αξιωματικός έπεισε τον καπετάνιο να συνεχίσει την πορεία του πλοίου, σύμφωνα με τη συγγραφέα και εγγονή του δεύτερου αξιωματικού του Τιτανικού, Λουίζ Πάτεν.
Όπως υποστήριξε η Πάτεν, η αλήθεια για το τι συνέβη σχεδόν πριν από 100 χρόνια αποκρύφτηκε από το φόβο μήπως και αμαυρώσει την φήμη του παππού της Τσάρλς Λαϊτχόλερ, ο οποίος αργότερα έγινε ήρωας πολέμου. Ο Λαϊτχόλερ, ο ανώτερος αξιωματικός που επέζησε του ναυαγίου, κάλυψε το σφάλμα αυτό και στις δυο ανακρίσεις που έγιναν στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, επειδή φοβόταν ότι θα προκαλούσε πτώχευση των ιδιοκτητών του κακότυχου υπερωκεανίου και θα έκανε τους συναδέλφους του να μείνουν χωρίς δουλειά.
«Θα μπορούσαν εύκολα να είχαν αποφύγει το παγόβουνο, αν δεν είχαν κάνει την γκάφα» δήλωσε η Πάτεν στην Daily Telegraph. «Αντί να στρέψουν τον Τιτανικό με ασφάλεια στα αριστερά του παγόβουνου, όταν αυτό εντοπίστηκε ακριβώς μπροστά τους, ο πηδαλιούχος, Ρόμπερτ Χίτσινς, πανικοβλήθηκε και έστριψε το πλοίο προς την λάθος κατεύθυνση».
Η Πάτεν που έκανε τις αποκαλύψεις αυτές για να συμπέσουν με την έκδοση του νέου μυθιστορήματος της με τίτλο «Good as Gold», στο οποίο εξιστορεί με τον δικό της τρόπο τα γεγονότα, τόνισε ότι η αλλαγή από τα ιστιοφόρα πλοία στα ατμόπλοια είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο διαφορετικά συστήματα διεύθυνσης.
Είναι καθοριστικής σημασίας, ότι το ένα σύστημα απαιτεί την περιστροφή του πηδαλίου προς την μια πλευρά, και το άλλο προς τη εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Όταν έγινε το λάθος, προσθέτει η Πάτεν, «είχαν μόνο τέσσερα λεπτά για να αλλάξουν την πορεία, και τη στιγμή που ο πρώτος αξιωματικός Ουίλιαμ Μέρντοχ εντόπισε το λάθος του Χίτσινς και προσπάθησε να το διορθώσει, ήταν πολύ αργά».
Ο παππούς της Πάτεν δεν ήταν σε βάρδια κατά τη στιγμή της σύγκρουσης, αλλά ήταν παρών κατά την τελική συνάντηση των αξιωματικών του πλοίου πριν βυθιστεί ο Τιτανικός. Εκεί άκουσε όχι μόνο για το μοιραίο λάθος, αλλά και για το γεγονός ότι ο Μπρούς Ισμέι, πρόεδρος της εταιρείας White Star line στην οποία ανήκε ο Τιτανικός, έπεισε τον καπετάνιο να συνεχίσει το ταξίδι, με αποτέλεσμα να βυθιστεί το πλοίο ταχύτερα από ότι θα είχε συμβεί στην αντίθετη περίπτωση.
«Αν ο Τιτανικός είχε σταματήσει, θα είχε συνεχίσει να πλέει στο νερό τουλάχιστον μέχρι την άφιξη του πλοίου διάσωσης και κανένας δεν θα είχε χάσει την ζωή του» σύμφωνα με την Πάτεν.
Ο Τιτανικός ήταν το μεγαλύτερο υπερωκεάνιο του κόσμου όταν αναχώρησε από το Σαουθάμπτον της Βρετανίας για τη Νέα Υόρκη για το παρθενικό του ταξίδι στις 10 Απριλίου του 1912. Μετά από τέσσερις ημέρες ταξιδιού, το πλοίο συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο και βυθίστηκε, παίρνοντας στον υγρό τάφο 1.500 από τους επιβάτες του.
ΠΗΓΗ: TVXS.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου